Πέμπτη, 11 Απριλίου 2013

Μιλάμε για την ΑΝΟΙΞΗ

Καλωσήρθες άνοιξη!

Μια που πιαστήκαμε με την παράδοση, μια που ο καιρός δεν ευνόησε και πολύ .....γιατί οι ξαφνικές βροχούλες ήταν καθημερινό φαινόμενο.....αργήσαμε να πιάσουμε το θέμα αυτό και να μιλήσουμε για την άνοιξη. 
Αυτή την εβδομάδα όμως υπήρξαν και κάποια ηλιόλουστα διαλείμματα....γι'αυτό αδράξαμε την ευκαιρία να φέρουμε την άνοιξη στην τάξη μας....μιας και πλησιάζει και το Πάσχα σε λίγο και θα είμαστε απασχολημένοι με τα πασχαλινά μας και τα καλαθάκια μας.

Δραστηριότητα 1η: Αφόρμηση :Πίνακας αναφοράς με τις εποχές και τους μήνες
Τοποθετώντας το πρωί την καρτέλα με την ημέρα ζητάμε από τα παιδιά να θυμηθούν τί μήνα έχουμε, ποιά εποχή έχουμε; Πώς την λένε; Ο Μάρτιος είναι ένα από τα τρία παιδιά μιας εποχής .....ποιανής; Τι καιρό έχουμε σήμερα; Παρατηρούμε και κουβεντιάζουμε για να καταλήξουμε ότι είναι "άνοιξη" και ότι την άνοιξη "ανοίγουν" τα λουλούδια, έρχονται τα χελιδόνια, βγαίνουν οι πεταλούδες και όλα αυτά. Παρατηρούμε σχετικό εποπτικό υλικό και κουβεντιάζουμε για τις εικόνες που έχουμε αναρτήσει στον  πίνακα στη γωνιά της συζήτησης (τοπία ανοιξιάτικα, λουλούδια, άνθη, πεταλούδες, φωλιές με χελιδόνια). Ρωτάμε για τα ενδιαφέροντα των παιδιών και για το τι θα ήθελαν να μάθουν για την άνοιξη.

Δραστηριότητα 2η: Φτιάχνουμε ανοιξιάτικα τοπία
Με την τεχνική του κολάζ δημιουργούμε τα δικά μας ανοιξιάτικα τοπία.


Δραστηριότητα 3η: Να φέρουμε λουλούδια
Τα παιδιά έδειξαν έναν ενθουσιασμό για τα λουλούδια και τα χρώματά τους. "Να φέρουμε λουλούδια" είπαν. Είπαμε ότι θα ήταν μια ωραία ιδέα να φέρναμε λουλούδια ακόμη και να φυτεύαμε λουλούδια. Αρχίσαμε να κουβεντιάζουμε για τα  λουλούδια: Πού βλέπουμε λουλούδια; Αν θέλουμε να αγοράσουμε που θα τα βρούμε; Πώς λένε το μαγαζί που πουλάει λουλούδια; Τι λουλούδια βγαίνουν τώρα την άνοιξη; Αναζητήσαμε εικόνες στο διαδίκτυο με ανοιξιάτικα λουλούδια....Μιλήσαμε για τα ονόματα τους. Τους προτείναμε όσα μπορούν να φέρουν κάποιο λουλούδι από το σπίτι για να φυτέψουμε και ότι και εμείς θα κοιτούσαμε στο ανθοπωλείο και στη λαϊκή που πουλάνε λουλούδια να αγοράσουμε. Πώς θα αποφασίζαμε όμως ποιο λουλούδι θα πάρουμε; Τα ίδια τα παιδιά πρότειναν να ψηφίσουμε ("όπως έχουμε ξανακάνει ψηφοφορία....για να βρούμε το όνομα της τάξης μας"....είπαν κάποια). 

Δραστηριότητα 4η: Μαθηματικά: Αντιστοίχιση ένα προς ένα (φύλλο εργασίας)
Είναι τα λουλούδια τόσα όσα οι γλάστρες που φαίνονται στο φύλλο εργασίας; Πόσα είναι τα λουλούδια; Πόσες είναι οι γλάστρες; Ποιά είναι περισσότερα; Πόσα περισσότερα είναι τα λουλούδια από τις γλάστρες;

Δραστηριότητα 5η: Τραγούδι: Γειά σου κύριε Μενεξέ
Ακούμε το τραγούδια από το διαδίκτυο ( youtube) και μαθαίνουμε να το τραγουδάμε. Το ζωγραφίζουμε σε ανοιχτό φύλλο εργασίας....τις εικόνες από τους στίχους και το παίζουμε σε "θεατρικό παιχνίδι". Το τραγούδι μπορείτε να βρείτε εδώ. Άλλο σχετικό τραγούδι που επίσης ακούμε αυτές τις μέρες κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων "Μενεξέδες και ζουμπούλια", που θα βρείτε εδώ



Δραστηριότητα 6η: Φυτεύουμε λουλούδια
Και να το πρώτο μας λουλουδάκι καταφθάνει στο νηπιαγωγείο. Η Ολυμπία μας έφερε με τη μαμά της έναν πολύ όμορφο κατιφέ. Και αμέσως μετά η κυρία Ελένη καταφθάνει με 14 πανέμορφα διαφορετικά ανοιξιάτικα λουλούδια. Ευκαιρία να μάθουμε τα ονόματά τους και να τα φυτέψουμε στα παρτεράκια της αυλής μας.



(Περισσότερες φωτογραφίες με τη δραστηριότητα αυτή έχουν αναρτηθεί στη σελίδα "Ανακοινώσεις για Γονείς")

Δραστηριότητα 7η: Οι δικές μας τουλίπες









2 σχόλια:

  1. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ !!!!!!!ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ ΗΡΘΕ Η ΑΝΟΙΞΗ !!!!!!!ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ Κική! Αν και σήμερα πάλι ο καιρός μας έκανε νερά! Μπράβο και σε σένα που είσαι συνεχώς ενημερωμένη και μπορείς και παρακολουθείς και τις δικές μας δραστηριότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή