31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ- ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ
Δραστηριότητα 1η: Αφήγηση ιστορίας "Η τσεπούλα και ο κουμπαράκος"
Με αφορμή την αφήγηση της ιστορίας από το ομώνυμο βιβλίο ξεκινήσαμε μια σειρά δραστηριοτήτων αφιερωμένες στην παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης.
Στην τάξη μας ήρθε μια αληθινή τσεπούλα και ένας αληθινός κουμπαράκος, κι έτσι ξετυλίχθηκε ολόκληρη η συζήτηση και ο διάλογος, που περιλαμβάνεται στο βιβλίο. Η τσεπούλα (από ένα παιδικό παντελονάκι) παραπονιόταν και λογομαχούσε με τον κουμπαράκο. Ο κουμπαράκος προσπάθησε να της εξηγήσει ότι πρέπει και οι δυο να συνεργαστούν για να βοηθήσουν στην ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ.
Μιλάμε στα παιδιά για την αποταμίευση, μέσα από παραδείγματα, παροιμίες και αφήγηση ιστοριών.
Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι.
Ευρούλι το ευρούλι γεμίζει το σακούλι.
Μάζευε και ας είν και ρώγες.
Δραστηριότητα 2η: Παιχνίδι με τις παροιμίες (Γλωσσολογικές ασκήσεις)
Απομονώνουμε την παροιμία "Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι"
Εξηγούμε την παροιμία, την κουβεντιάζουμε και μιλάμε για την πραγματική και μεταφορική της σημασία. Με καρτέλες ανασυνθέτουμε την παροιμία στο πάτωμα, λέξη προς λέξη και την ξαναδιαβάζουμε. Διαβάζουμε και τις λανθασμένες παραλλαγές για να καταλάβουν τα παιδιά την έννοια της αντιστοίχισης του γραπτού κειμένου με τη λέξη που προφέρουμε.
Δραστηριότητα 3η: Οι λέξεις για την αποταμίευση (Φύλλο εργασίας)
Κουμπαράς, Τράπεζα, Ευρώ-Μετράω γράμματα και ζωγραφίζω για κάθε γράμμα ένα κουτάκι στο φύλλο εργασίας.
Δραστηριότητα 4η: Αν κάθε μέρα
Ανάγνωση παραμυθιού και συζήτηση. Αν κάθε μέρα φύτευα ένα δέντρο...σε μερικά χρόνια θα είχα φυτέψει ένα δάσος.
Αν κάθε μέρα ..........και συνεχίζουμε με τα παραδείγματα του βιβλίου και με παραδείγματα που προτείνουν τα παιδιά.
Το παραμύθι σε ψηφιακή μορφή μπορούμε να παρακολουθήσουμε πατώντας εδώ.
Το παραμύθι σε ψηφιακή μορφή μπορούμε να παρακολουθήσουμε πατώντας εδώ.
Δραστηριότητα 5η: Ζωγραφίζω τι θα έκανα αν είχα χρήματα
Προβληματιζόμαστε για τα χρήματα, τη σημασία τους, τις δυνατότητες που μας δίνουν και σκεφτόμαστε καθένας ξεχωριστά τι θα έκανε αν είχε χρήματα. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ζωγραφίσουν και να καταγράψει η νηπιαγωγός τις ιδέες τους.
(Φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες θα αναρτήσουμε σύντομα)
Κατασκευάζουμε τους δικούς μας κουμπαράδες, χρησιμοποιώντας πλαστικά ποτηράκια που τα βάφουμε ροζ με τέμπερα, τα διακοσμούμε με φατσούλες γουρουνάκι και χαρούμενα αυτάκια.
Προβληματιζόμαστε για τα χρήματα, τη σημασία τους, τις δυνατότητες που μας δίνουν και σκεφτόμαστε καθένας ξεχωριστά τι θα έκανε αν είχε χρήματα. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να ζωγραφίσουν και να καταγράψει η νηπιαγωγός τις ιδέες τους.
(Φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες θα αναρτήσουμε σύντομα)
Κατασκευάζουμε τους δικούς μας κουμπαράδες, χρησιμοποιώντας πλαστικά ποτηράκια που τα βάφουμε ροζ με τέμπερα, τα διακοσμούμε με φατσούλες γουρουνάκι και χαρούμενα αυτάκια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου