Ξεκινήσαμε τη συζήτηση για το Πολυτεχνείο διαβάζοντας δυο βιβλία, τη Ντενεκεδούπολη και την "Εξέγερση του Πολυτεχνείου" του Φίλιππου Μανδηλαρά.
Ζωγραφίζουμε όπως μπορούμε τις δυο έννοιες (και εξηγούμε) τι κάνουμε στη δημοκρατία και τι στη δικτατορία. Το φύλλο εργασίας δανειστήκαμε από άλλο blog συναδέλφου.
Δραστηριότητα 3η: Εκλογές στην τάξη μας
Ετοιμάσαμε τις δικές μας ταυτότητες
Φτιάξαμε τα ψηφοδέλτια μας και ορίσαμε εφορευτική επιτροπή για να μοιράζει τα ψηφοδέλτια, να σφραγίζει τους φακέλους, να ελέγχει τις ταυτότητες.
Ψηφίσαμε στην κάλπη μας
Και ξεκινήσαμε όλοι μαζί την καταμέτρηση των ψήφων, ανοίγοντας φακέλους και τοποθεντώντας το κάθε χρώμα χαρτάκι στη σωστή στήλη. Μετρήσαμε τα αποτελέσματα και βρήκαμε ότι κέρδισε η ομάδα με το ροζ χαρτόνι και το σχέδιο της.
Δραστηριότητα 1η: Τι θα κάναμε το Λαδένιο, εάν είμασταν στην Ντενεκεδούπολη: Θα τον διώχναμε ή θα τον κάναμε πίτα.
Δραστηριότητα 2η: Με εποπτικό υλικό και εικόνες συζητάμε για το Πολυτεχνείο και για τις έννοιες "Δημοκρατία" και "Δικτατορία", καθώς και την έννοια της Ελευθερίας. Χρησιμοποιούμε παραδείγματα μέσα από την ανάγνωση και των δυο βιβλίων.
Ζωγραφίζουμε όπως μπορούμε τις δυο έννοιες (και εξηγούμε) τι κάνουμε στη δημοκρατία και τι στη δικτατορία. Το φύλλο εργασίας δανειστήκαμε από άλλο blog συναδέλφου.
Κάποια παιδιά επέλεξαν να απεικονίσουν τις διαφορές με εικόνες, ενώ κάποια άλλα δίνοντας διαφορετικά χρώματα και αποχρώσεις.
Δραστηριότητα 3η: Εκλογές στην τάξη μας
Οργανώνουμε και εμείς τις δικές μας εκλογές στην τάξη. Εμείς όμως θα ψηφίσουμε όχι για πολιτικό ή βουλευτή, αλλά για το ποιό από τα σχέδιά μας θα διακοσμήσει την αυλή του σχολείου μας. Χωριστήκαμε λοιπόν σε τέσσερις ομάδες και κάθε μια ανέλαβε να σκεφτεί και να δημιουργήσει ένα σχέδιο με διαφορετικό θέμα. Είναι η πρώτη φορά που τα παιδιά οργανώνονται και λειτουργούν έτσι και δυσκολεύτηκαν αρκετά στην αρχή, αλλά τελικά κατάφεραν να βρουν και τον αρχηγό της κάθε ομάδας, που έδινε κατευθύνσεις και μοίραζε ρόλους, αλλά και να δώσουν έναν τίτλο στο έργο τους και όνομα στην ομάδα τους.
Έτσι διαμορφώθηκαν τέσσερα υπέροχα διαφορετικά έργα. Κάθε ομάδα έπρεπε να παρουσιάσει το έργο της και τον τίτλο του στην ομάδα-τάξη προσπαθώντας ταυτόχρονα να επιχειρηματολογήσει και γιατί θα έπρεπε να προτιμήσουν τα παιδιά να ψηφίσουν το συγκεκριμένο έργο. Και εδώ δυσκολεύτηκαν αρκετά στο να βρουν επιχειρήματα, ωστόσο τελικά κάτι έβγαλαν και σίγουρα εξασκήθηκαν για να τα καταφέρουν καλύτερα σε επόμενη προσπάθεια. Μπράβο σε όλες τις ομάδες.
Δραστηριότητα 3η: Η εκλογική διαδικασία
Μιλήσαμε στα παιδιά με εικόνες για την εκλογική διαδικασία, την κάλπη, τα ψηφοδέλτια, τη μυστικότητα της επιλογής, την ταυτότητα και ετοιμαστήκαμε να ξεκινήσουμε τη δική μας ψηφοφορία.
Φτιάξαμε τα ψηφοδέλτια μας και ορίσαμε εφορευτική επιτροπή για να μοιράζει τα ψηφοδέλτια, να σφραγίζει τους φακέλους, να ελέγχει τις ταυτότητες.
Ψηφίσαμε στην κάλπη μας
Και ξεκινήσαμε όλοι μαζί την καταμέτρηση των ψήφων, ανοίγοντας φακέλους και τοποθεντώντας το κάθε χρώμα χαρτάκι στη σωστή στήλη. Μετρήσαμε τα αποτελέσματα και βρήκαμε ότι κέρδισε η ομάδα με το ροζ χαρτόνι και το σχέδιο της.
Αποτυπώσαμε αργότερα το εκλογικό αποτέλεσμα και σε ατομικά φύλλα εργασίας, που ετοιμάσαμε για αυτό το σκοπό.
Πολύ καλή δουλειά Χριστιάνα μου.Χαίρομαι να σε παρακολουθώ.Μου άρεσε ιδιαίτερα το ανοιχτό σου φύλλο δεδομένου ότι δυσκολευόμαστε όλες σ'αυτά.Φιλάκια.Καλή δύναμη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ.Νομίζω ότι τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα έπρεπε να την αφιερώσουμε στη Σχολική Σύμβουλο κυρία Μοσχοβάκη, η οποία φρόντιζε να μας εμπνέει για τα ανοιχτά φύλλα εργασίας και την εργασία με το χωρισμό των παιδιών σε ομάδες.
Διαγραφή