Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2014

ΦΡΟΥΤΟΠΟΛΗ

Αυτή την εβδομάδα και την επόμενη θα ασχοληθούμε με τα φρούτα, τα φθινοπωρινά φρούτα, γεύσεις, μυρωδιές και όλες οι αισθήσεις μας ενεργοποιούνται μιλώντας για τα φρούτα και τα προϊόντα τους.

Δραστηριότητα 1η: To ραπ των φθινοπωρινών φρούτων

Ακούμε το ομώνυμο τραγούδι (από το περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο) και μια σειρά από φρούτα προσωποιημένα με ματάκια και χεράκια, παρελαύνουν στην τάξη μας και μας συστήνονται. Τραγουδάμε και χορεύουμε με το ρυθμό, το ραπ των φθινοπωρινών φρούτων.

Δραστηριότητα 2η: Η φρουτόπολη (κουκλοθέατρο)
Μια φανταστική πόλη από φρούτα. Τα φρούτα στη φρουτόπολη διαφώνησαν και στήσανε μεγάλο καυγά. Το μήλο, το αχλάδι, το μανταρίνι, το πορτοκάλι, το κυδώνι, το ρόδι  τσακώνονταν για το πιο είναι πιο ωφέλιμο και πιο αγαπητό από τα παιδιά. Όμως, ο Φιογκάκης και η Κουδουνέλα εξήγησαν ό,τι κάθε φρούτο έχει τη δική του θετική επίδραση στον ανθρώπινο οργανισμό και κάθε φορά αναφέραμε και τα θετικά του κάθε φρούτου, αλλά και τα όμορφα προϊόντα που παίρνουμε από αυτά.

Δραστηριότητα 3η: Οι φρουτένιοι μας (η μηλίτσα, ο αχλαδάκης). 

Δώσαμε μορφή στα χαρτονένια φρούτα μας, με χέρια και ποδαράκια και τα στερεώσαμε σε καλαμάκι, ώστε να μπορούμε να παίξουμε ρόλους με αυτά και να ξεκινήσουμε μια ωραία συζήτηση.

Δραστηριότητα 4η: Αγριοαχλαδοπορτοκαλομανταρινομηλόζουμο

Ακούμε το τραγούδι από το cd του Σακελλαρίδη και με αφορμή τους αστείους στίχους του, μιλάμε για τα δέντρα και τα φρούτα που παράγουν, μήλα από τη μηλιά, πορτοκάλια από την πορτοκαλιά και ούτω καθεξής. Τα παιδιά εξασκούνται σε γλωσσολογικές ασκήσεις.
Επίσης, δοκιμάζουμε να προφέρουμε τη σύνθετη λέξη.....και προκαλούμε αστείες εκπλήξεις. Για να βοηθηθούμε κόβουμε τη λέξη σε μικρότερα κομμάτια, τόσα όσα και οι λέξεις που περικλείει μέσα της. Τις μετράμε. Τις προφέρουμε μια μια. Ο Κουδουνάκης μπερδεύει τα κομμάτια και εμείς τα βάζουμε ξανά στη σειρά, συνθέτοντας από την αρχή τη λέξη.


Δραστηριότητα 5η: Φρουτένια τυφλόμυγα

Ένα ένα παιδί κλείνει τα μάτια και χρησιμοποιώντας την αφή και την όσφρηση προσπαθεί να μαντέψει πιο φρούτο του δίνουμε να κρατήσει στο χέρι.

Δραστηριότητα 6η: Η δική μας φρουτοσαλάτα

Δημιουργούμε τη δική μας φρουτοσαλάτα με φρούτα που έχουμε φέρει και ζωγραφίζουμε τη φρουτιέρα με τα φθινοπωρινά φρούτα, παρατηρώντας τα χρώματα, το σχήμα και τη μορφή των φρούτων.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου