31η ΟΚΤΩΒΡΡΙΟΥ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ
Χτες ξεκινήσαμε με τα παιδιά μια συζήτηση με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης.
Δραστηριότητα 1η: Ανάγνωση παραμυθιού "Η τσεπούλα και ο κουμπαράκος" (εκδόσεις Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο)
Και σε ηλεκτρονικό αρχείο εδώ: http://www.scribd.com/fullscreen/111388657?access_key=key-2cv3oucoz500frnbj3gl&allow_share=true&view_mode=slideshow
Μιλήσαμε στα παιδιά για την έννοια της "αποταμίευσης". Τι σημαίνει "αποταμιεύω". Που μπορούμε να αποταμιεύσουμε χρήματα.
Τα παιδιά απάντησαν:
Αγνή: στην τράπεζα
Μαρίνα: στον κουμπαρά
Μαρία Ελένη: στον κουμπαρά
Γκαμπριέλα: στο πορτοφόλι
Δραστηριότητα 2η: Κατασκευή- "Το πορτοφολάκι μας"
Κατασκευάζουμε πορτοφολάκια και μέσα βάζουμε χάρτινα νομίσματα ευρώ, που κόβουν τα παιδιά. Ρωτάμε τα παιδιά: "Αν μαζεύαν χρήματα τί θα ήθελαν να αγοράσουν;" καταγράφουμε τις απαντήσεις τους και τα παιδιά ζωγραφίζουν αυτό που θα ήθελαν για να βάλουν τη ζωγραφιά μέσα στο πορτοφολάκι του. Η κατασκευή μας είναι έτοιμη να μας συνοδέψει στο σπίτι.
Τα παιδιά συνεργάστηκαν άψογα και αυτά που είχαν ολοκληρώσει την κατασκευή τους στο ολοήμερο πρόγραμμα έγιναν "εκπαιδευτές" για τα άλλα παιδιά που δεν είχαν παρακολουθήσει την κατασκευή. Έτσι, η κατασκευή μας ήταν έτοιμη στο πι και φι. Τα χρήματα μας μέσα μαζί και η επιθυμία μας σε ζωγραφιά : "τι θα θέλαμε να αγοράσουμε με αυτά". (ψώνια, κούκλες, μηχανή μεγάλη, αυτοκινητάκι μεγάλο)
Δραστηριότητα 3η: Γλώσσα - Παροιμίες
Μάθαμε παροιμίες, προσπαθήσαμε να τις μαντέψουμε από εικόνες, τις διαβάσαμε, τις εξηγήσαμε, τις παίξαμε. Παροιμίες που μας διδάσκουν να μαζεύουμε τα χρήματα, να κάνουμε οικονομία, να αποταμιεύουμε.
"Φασούλι, το φασούλι, γεμίζει το σακούλι"
"Ευρούλι, το ευρούλι, γεμίζει το σακούλι"
"Μάζευε κι ας είν' και ρώγες"
Τις εικόνες από τις παροιμίες μπορείτε να τις βρείτε στο ιστολόγιο της συναδέλφου Ανθής Ζήση.
Δραστηριότητα 4η: Κατασκευή "Φασούλι το φασούλι γεμίζει το σακούλι"
Μια από τις παροιμίες που μάθαμε την κάναμε κατασκευή για να στολίσει την τάξη μας
Πιθανές προεκτάσεις για το σπίτι:
1. Κουμπαράς: Ας φτιάξουμε (ή αγοράσουμε) έναν κουμπαρά και να ξεκινήσουμε να αποταμιεύουμε χρήματα. Προσοχή: Ας βάλουμε ένα στόχο με τα παιδιά. Τι θα κάνουν τα χρήματα που θα αγοράσουν και μια προθεσμία για να ανοίξουμε τον κουμπαρά.
(Έχουμε παρατηρήσει παιδιά να μαζεύουν να μαζεύουν και μετά να αρχίσουν να στενοχωριούνται αν τους προτείνουμε να χαλάσουν τα χρήματα που μάζεψαν. Μαθαίνουμε στα παιδιά την οικονομία... αλλά προσέχουμε να μην φτάσουμε στο άλλο άκρο- να γίνουν φιλοχρήματα)
2. Παραμύθι: Ψωνίζω συνετά δε σκορπίζω τα λεφτά. Το βιβλίο είναι ηλεκτρονικό και μπορούμε να το βρούμε σε αυτή τη διεύθυνση http://www.nb.org/publications/Main.php?MagID=4&MagNo=174
3. Παιχνίδια: Εδώ μπορούμε να βρούμε και διάφορα φύλλα εργασίας για τα μαθηματικά με αφορμή το παραμύθι "Η τσεπούλα και ο κουμπαράκος" http://tadefterakiablogaroun.blogspot.gr/2012/10/blog-post_31.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου