Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

28η Οκτωβρίου 1940

Γράμμα από τον Αλέξανδρο Αλεξανδράκη

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

(Μια ιδέα από το Σύγχρονο Νηπιαγωγείο).
Ο Αλέξανδρος Αλεξανδράκης, γνωστός ως ζωγράφος του ΄40, επειδή έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό του από τις απεικονίσεις του Ελληνοϊταλικού Πολέμου του 1940, οι οποίοι κοσμούν σχεδόν όλες τις σχολικές αίθουσες και τη δική μας του νηπιαγωγείου. Γεννήθηκε το 1913 και πέθανε το 1968. Συμμετείχε και ο ίδιος στον πόλεμο.

Οι πίνακες του είναι μια καλή αφόρμηση για συζήτηση του γεγονότος της 28ης Οκτωβρίου, αφού καλύπτουν πολλές από τις πτυχές του πολέμου. Τα χρώματα και η αίσθηση που αναδύεται από τα σκίτσα του είναι κατανοητά από τα παιδιά και μεταφέρουν εύκολα τα αισθήματα  και την ατμόσφαιρα εκείνης της εποχής.




Κάπως έτσι διαμορφώθηκε ο πίνακας στη γωνιά της συζήτησης, ώστε να αρχίσει και η κουβέντα μας για τον Αλέξανδρο Αλεξανδράκη, αλλά και για τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου τα οποία συζητήθηκαν και μέσα από την ανάλυση τω ποιημάτων που δόθηκαν στα παιδιά.

Ένα γράμμα μας περίμενε στην παρεούλα το πρωί: 

"

Αγαπημένα μου παιδιά,
Γειά σας, είμαι ο  κύριος Αλέξανδρος,
 ο ζωγράφος του ΄40, όπως με αποκαλούνε.
Δεν ξέρω αν με γνωρίζετε, όμως νομίζω έχετε δει κάποιον έστω από τους πίνακές μου που έφτιαξα πριν από χρόνια.
Αν θέλετε να με γνωρίσετε εμένα και τα έργα μου θα πρέπει να παρακολουθήσετε προσεκτικά τους πίνακες μου

Ανακαλύψτε την ελληνική σημαιούλα, τη φωτογραφία μου, 
και ένα ακόμη σημείωμα που σας στέλνω 
 και  σε λίγο θα τα ξαναπούμε.

Με   αγάπη

Ο κύριος Αλέξανδρος, ο ζωγράφος του ‘40


Διαβάζουμε με τα παιδιά το γράμμα του Αλέξανδρου Αλεξανδράκη, μιλάμε για τα έργα του, τι δείχνουν, τι χρώματα έχουν, πως νιώθουμε βλέποντάς τους και ανακαλύπτουμε μέσα στο φάκελο την ελληνική σημαία, παρατηρούμε τα χρώματα, τις γραμμές και φτιάχνουμε τη δική μας ελληνική σημαία.


Αγαπημένα μου παιδιά,
Γειά σας, και πάλι. Πώς σας φάνηκαν τα έργα μου;
Ελπίζω να σας άρεσαν.
 Πολέμησα και εγώ παιδιά στα χιονισμένα βουνά της Πίνδου και ό,τι ζωγράφισα το έζησα και το είδα με τα μάτια μου.
Να σας στέλνω μια φωτογραφία μου από τον καιρό του πολέμου, για να με γνωρίσετε.
Είμαι με τον αδελφό μου το Μενέλαο σ’ένα χωριό στο αλβανικό μέτωπο.
 Τι λέτε, συνεχίζουμε τώρα το παιχνίδι μας;
Ψάξτε προσεκτικά να βρείτε την ταμπελίτσα που γράφει ΟΧΙ. Ελπίζω να τα ξαναπούμε σύντομα.

Με   αγάπη

Ο κύριος Αλέξανδρος, ο ζωγράφος του ‘40









Η κατασκευή μας: ΟΧΙ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου