Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

ΑΡΙΘΜΟΙ: 

Να το πούμε .....ένα 

(από το ομώνυμο τραγούδι) της Δόμνας Σαμίου από το cd "Ο κυρ Βοριάς και άλλα παιδικά τραγούδια"

Το τραγούδι αυτό το χρησιμοποιούμε συχνά στην τάξη για τη διδασκαλία των αριθμών στους μικρούς μαθητές του νηπιαγωγείου. Επειδή, ως γνωστό, τα τραγούδια αποτυπώνονται εύκολα στη μνήμη των παιδιών, είναι ένας εύκολος τρόπος, αφού διδαχτούμε και μάθουμε το τραγούδι, να εμπεδώσουμε τους αριθμούς από το 1 έως το 12 και να προχωρήσουμε και σε άλλες δραστηριότητες ως επέκταση του τραγουδιού.



Παρακάτω ακολουθούν καρτέλες με τους αριθμούς από το 1 έως το 12, οι οποίες βοηθούν στην οπτικοποίηση των στίχων του τραγουδιού. Ταυτόχρονα συμβάλλουν στην παρατήρηση του συμβόλου του αριθμού και της ποσότητας των αντικειμένων που εικονίζονται. 
Για κάθε αριθμό υπάρχουν δυο καρτέλες. Οι καρτέλες που έχουν έγχρωμα όλα τα στοιχεία και λειτουργούν ως εποπτικό υλικό και αυτές που έχουν κάποια στοιχεία ασπρόμαυρα και αρκετό κενό χώρο, ώστε να δουλέψουν οι μαθητές.

1. Ακούμε το τραγούδι για να το μάθουμε και να το θυμηθούμε.

Οι στίχοι του τραγουδιού

Οι καρτέλες με τους αριθμούς

 




 












:

Δραστηριότητες που προτείνονται:

1. Τραγούδι: Ακούμε το τραγούδι και το τραγουδάμε με τα παιδιά κάνοντας ανάλογες κινήσεις.
2. Μαντεύω τον αριθμό: Υποδεικνύουμε μια κάρτα και ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν τον αριθμό
3. Ζωγραφίζω τον αριθμό: Παίρνοντας παράδειγμα από την έγχρωμη κάρτα και το στίχο του τραγουδιού για κάθε αριθμό ζωγραφίζω κι εγώ σε λευκό χαρτί ή στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας του αριθμού (για όσους έχουν εκτυπωτή) τον αριθμό και την εικόνα που του αντιστοιχεί. Προτρέπουμε τα παιδιά να στολίσουν την εργασία με τον αριθμό όσες περισσότερες φορές μπορούν.
4. Σειροθέτηση αριθμών: Εκτυπώνουμε τις έγχρωμες κάρτες σε μέγεθος μισό Α4 ή 1/4 Α4. Καλούμε τα παιδιά να βάλουν τους αριθμούς σε μια σειρά από το 1 έως το 12 και  εάν αυτό επιτυγχάνεται εύκολα και αντίστροφα από το 12- 1.
 Για τα παιδιά που δεν έχουν εκτυπωτή μπορούμε να φτιάξουμε αυτοσχέδιες κάρτες με αριθμούς σε χαρτιά με τη συνεργασία του παιδιού και να δουλέψουμε με αυτό τον τρόπο. Ακόμα πολλά παιχνίδια έχουν τέτοιες κάρτες με αριθμούς που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε.
5. Μάντεψε ποιος λείπει: Αφού έχουμε έτοιμη την αριθμογραμμή με τις κάρτες στη σειρά, ζητάμε από το παιδί να κλείσει τα μάτια, αφαιρούμε μια κάρτα και ζητάμε να μαντέψει ποιος αριθμός λείπει. 

6. Τόσα....όσα: Έχοντας έτοιμα καρτελάκια με τους αριθμούς δείχνουμε έναν αριθμό ή γράφουμε έναν αριθμό στο χαρτί και ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσει τόσα αντικείμενα όσα δείχνει ο αριθμός (γλειφιτζούρια, κούκλες, τουβλάκια, σπιτάκια, δέντρα, ό,τι θέλει). Για να γίνει πιο αστείο το παιχνίδι μπορούμε να του ζητήσουμε να φέρει τόσα αντικείμενα όσα δείχνει ο αριθμός (αντικείμενα από το σπίτι: παιχνίδια, κουτάλια, σπίρτα, οδοντογλυφίδες, φυλλαράκια, κοχύλια). Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί και αντίστροφα: Να φτιάχνουμε μια ομάδα από αντικείμενα και να ζητάμε να μας δώσει το παιδί την κάρτα με το σωστό αριθμό. (Προτού μας απαντήσει το παιδί το καλούμε να απαριθμεί προσεκτικά τα αντικείμενα που φέρνει ή αυτά που του δείχνουμε ένα- ένα, για να είμαστε σίγουροι ότι οι απαντήσεις που δίνει δεν είναι τυχαίες).

Επέκταση δραστηριότητας: Η Δόμνα Σαμίου και τα παιδικά τραγούδια

Ας αναζητήσουμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τη Δόμνα Σαμίου, ποιά ήταν, ποιό το έργο της και ας ακούσουμε και άλλα τραγούδια που έγραψε για τα παιδιά.

ΚΑΛΑ ΑΡΙΘΜΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ!!!!!

(Στην τάξη είχαμε μείνει μέχρι τον αριθμό 7.....δώστε έμφαση από το 8 και μετά)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου