Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

Ανοιξιάτικα.....συναισθήματα

Επιστρέψαμε από τις πασχαλινές διακοπές. Αρώματα και χρώματα άνοιξης μύρισαν στο νηπιαγωγείο μας ....με μια νότα συναισθηματική.

Μιλήσαμε για τα όσα βιώσαμε και νιώσαμε αυτές τις μέρες. Μέρες λυπητερές για όσα βιώναμε από την εκκλησία, μέρες χαράς με το χαρμόσυνο άγγελμα της Ανάστασης. Χριστός Ανέστη!

Θεματική ενότητα: Άνοιξη
Διαθεματική Σύνδεση: Μελέτη Περιβάλλοντος και Κοινωνικοσυναισθηματική Αγωγή

Δραστηριότητα 1η: Οι αλλαγές στη φύση
Διαμορφώσαμε ανάλογα το ταμπλό της γωνιάς συζήτησης με εικόνες και ανάλογο εποπτικό υλικό.Συζητήσαμε στην ολομέλεια για τις αλλαγές που παρατηρούμε τριγύρω μας. Τα δέντρα, τα λουλούδια, τα φυτά, τα έντονα χρώματα στη φύση, τις πεταλούδες, τις μέλισσες, τα έντομα και τα χελιδόνια και επικεντρωθήκαμε κυρίως στα λουλούδια και τα φυτά. Πόσο όμορφα είναι, πόσο διαφορετικά, πόσο πολλά χρώματα έχουν.


Δραστηριότητα 2η: Τα μέρη του λουλουδιού
Γεμίσαμε την τάξη μας λουλούδια και μιλήσαμε για τα μέρη του λουλουδιού. Φτιάξαμε λουλούδια χάρτινα, μαζέψαμε λουλούδια αληθινά, φέραμε και στολίσαμε λουλούδια πλαστικά. Τα παρατηρήσαμε και συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές τους. Τα αληθινά λουλούδια θέλουν πότισμα και φροντίδα, χρειάζονται ήλιο και νερό. Κουβεντιάσαμε πως νιώθει ένα λουλούδι μαραμένο, ένα λουλούδι που είναι κλεισμένο σε ένα σκοτεινό ντουλάπι, ένα λουλούδι δίχως ήλιο, ένα λουλούδι στην αυλή μας, ένα άγριο λουλούδι στο βουνό. 


Δραστηριότητα 3η: Ο κήπος των συναισθημάτων μας (εμπνευσμένο από το ομώνυμο βιβλίο δραστηριοτήτων,των Νίκη Κάντζου, Ρένα Δαμηλάκη, Ζέτα Λαμπρινέα, Γρηγόρης Κανελλόπουλος)
 


Ο κήπος των συναισθημάτων
Παρομοιάσαμε τα συναισθήματα μας με έναν κήπο λουλουδιών. 
"Τα συναισθήματά μας μοιάζουν με έναν κήπο. Όπως τα λουλούδια του κήπου έτσι και τα συναισθήματά μας χρειάζονται φροντίδα και αγάπη. Ο κήπος των συναισθημάτων μας είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος και η προσεκτική καλλιέργειά του είναι ένα γοητευτικό ταξίδι στν εσωτερικό κόσμο του καθενός μας." Με βάση αυτή την ιδέα εργαστήκαμε ατομικά και δημιουργήσαμε τους δικούς μας ανθόκηπους συναισθημάτων.



Κατασκευάσαμε επίσης πεταλούδες από χαρτάκια καραμέλας και δώσαμε σε αυτές ονόματα με επίθετα που χρησιμοποιούμε για να περιγράψουμε κάποιον και αναφέρονται ή σε εξωτερικά χαρακτηριστικά (όμορφος, λεπτός κα.) ή σε χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του (φοβιτσιάρα πεταλούδα, χαδιάρα, έξυπνη, ζωηρή κα).


και άλλες χάρτινες κατασκευές για την άνοιξη:


















2 σχόλια:

  1. ΕΝΑ ΒΡΑΒΕΙΑΚΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΙΣΣΤΟΛΟΓΙΟ ΣΟΥ, ΣΕ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ! ΠΕΡΑΣΤΕ ΑΠΟ ΤΟ http://kindergartenideas-sofia.blogspot.gr/ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΕΙΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Σοφία για την τιμή αυτή, αν και νομίζω ότι θέλουμε δουλειά ακόμη για να συγκριθούμε με τη δουλειά άλλων συναδέλφων στο διαδίκτυο. Καμάρωνα τα βραβειάκια που έβλεπα σε άλλα blogs και δεν περίμενα ότι θα έρθει τόσο σύντομα και το δικό μου. Θα το μοιραστώ φυσικά με τη συνάδελφο μου που αυτή τη χρονιά μοιραστήκαμε μια τάξη σε ολοήμερο και που χωρίς τη στήριξή της και την ενθάρρυνσή της δύσκολα θα έβγαινε η χρονιά. Καλό καλοκαίρι! Και συγχώρεσε με αλλά επειδή είναι το πρώτο μου βραβειάκι δεν ξέρω πως να το παραλάβω.

      Διαγραφή