Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου 2014

NA TO ΠΟΥΜΕ.....ΕΝΑ

Από το ομώνυμο τραγούδι, "Να το πούμε ένα" στο cd της Δόμνας Σαμίου "Ο κυρ-Βοριάς και άλλα παιδικά τραγούδια" και χάρη στην υπέροχη ιδέα της συναδέλφου Καλλιόπης Σκιαδοπούλου, να το οπτικοποιήσει δημιουργώντας αντίστοιχες εικόνες για να μπορεί να παίζει με τα παιδιά....δημιουργήσαμε φέτος και εμείς καρτέλες αρίθμησης εμπνευσμένες από τις εικόνες του τραγουδιού. Το πλαίσιο αλλά και οι αριθμοί είναι δημιουργία της συναδέλφου Ελένης Μαμάνου, από το blog της, τις οποίες επεξεργαστήκαμε και διαφοροποιήσαμε για τις ανάγκες της δραστηριότητας.

Και μιας και η ιδέα ξεκίνησε συνεργατικά, οφείλει και πρέπει να τελειώσει έτσι. Οι καρτέλες είναι υλικό που δημιουργήσαμε για να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα παιδιά του 10ου Νηπιαγωγείου Ορεστιάδας, που πρόσφατα αποχαιρέτησα. Τις αφιερώνουμε λοιπόν στα παιδιά, αλλά και στις συναδέλφους του νηπιαγωγείου που μένουν να συνεχίσουν τη δουλειά την υπόλοιπη σχολική χρονιά με πολύ μεράκι και κέφι. Καλή συνέχεια!



 





























Οι καρτέλες θα συνεχιστούν μέχρι και τον αριθμό 12.

Και οι στίχοι του τραγουδιού:

Να το πούμε ένα, να το πούμε ένα
ένα είναι τ’ αηδόνι, κι αυτό γλυκά λαλεί.

Nα το πούμε δύο, να το πούμε δύο
δύο πέρδικες στ’ αλώνι
κι ένα είναι τ’ αηδόνι, κι αυτό γλυκά λαλεί.

Nα το πούμε τρία, να το πούμε τρία
τρία η Aγιά Tριάδα

δύο πέρδικες στ’ αλώνι
κι ένα είναι τ’ αηδόνι, κι αυτό γλυκά λαλεί.

Nα το πούμε τέσσερα, να το πούμε τέσσερα
τέσσερα βυζιά η γελάδα
τρία η Aγιά Tριάδα

δύο πέρδικες στ’ αλώνι
κι ένα είναι τ’ αηδόνι, κι αυτό γλυκά λαλεί. 


Nα το πούμε πέντε, να το πούμε πέντε
πέντε δάχτυλα στο χέρι
τέσσερα βυζιά η γελάδα
τρία η Aγιά Tριάδα

δύο πέρδικες στ’ αλώνι
κι ένα είναι τ’ αηδόνι, κι αυτό γλυκά λαλεί. 


Nα το πούμε έξι, να το πούμε έξι
έξι αυγά ο τσουρτσουλιάνος1
πέντε δάχτυλα στο χέρι
τέσσερα βυζιά η γελάδα
τρία η Aγιά Tριάδα

δύο πέρδικες στ’ αλώνι
κι ένα είναι τ’ αηδόνι, κι αυτό γλυκά λαλεί. 


Nα το πούμε εφτά, να το πούμε εφτά
εφτά μέρες η βδομάδα
έξι αυγά ο τσουρτσουλιάνος
πέντε δάχτυλα στο χέρι
τέσσερα βυζιά η γελάδα
τρία η Aγιά Tριάδα

δύο πέρδικες στ’ αλώνι
κι ένα είναι τ’ αηδόνι, κι αυτό γλυκά λαλεί.

Nα το πούμε οχτώ, να το πούμε οχτώ
οχτώ πόδια το χταπόδι
εφτά μέρες η βδομάδα
έξι αυγά ο τσουρτσουλιάνος
πέντε δάχτυλα στο χέρι
τέσσερα βυζιά η γελάδα
τρία η Aγιά Tριάδα

δύο πέρδικες στ’ αλώνι
κι ένα είναι τ’ αηδόνι, κι αυτό γλυκά λαλεί. 


Nα το πούμε εννιά, να το πούμε εννιά
εννιά μήνες η γυναίκα
οχτώ πόδια το χταπόδι
εφτά μέρες η βδομάδα
έξι αυγά ο τσουρτσουλιάνος
πέντε δάχτυλα στο χέρι
τέσσερα βυζιά η γελάδα
τρία η Aγιά Tριάδα

δύο πέρδικες στ’ αλώνι
κι ένα είναι τ’ αηδόνι, κι αυτό γλυκά λαλεί. 


Nα το πούμε δέκα, να το πούμε δέκα
δέκα μήνες η γαϊδάρα
εννιά μήνες η γυναίκα
οχτώ πόδια το χταπόδι
εφτά μέρες η βδομάδα
έξι αυγά ο τσουρτσουλιάνος
πέντε δάχτυλα στο χέρι
τέσσερα βυζιά η γελάδα
τρία η Aγιά Tριάδα

δύο πέρδικες στ’ αλώνι
κι ένα είναι τ’ αηδόνι, κι αυτό γλυκά λαλεί. 


Nα το πούμε έντεκα, να το πούμε έντεκα
έντεκα οι μπαλαδόροι2
δέκα μήνες η γαϊδάρα
εννιά μήνες η γυναίκα
οχτώ πόδια το χταπόδι
εφτά μέρες η βδομάδα
έξι αυγά ο τσουρτσουλιάνος
πέντε δάχτυλα στο χέρι
τέσσερα βυζιά η γελάδα
τρία η Aγιά Tριάδα

δύο πέρδικες στ’ αλώνι
κι ένα είναι τ’ αηδόνι, κι αυτό γλυκά λαλεί. 


Nα το πούμε δώδεκα, να το πούμε δώδεκα
δώδεκα μήνες ο χρόνος
έντεκα οι μπαλαδόροι
δέκα μήνες η γαϊδάρα
εννιά μήνες η γυναίκα
οχτώ πόδια το χταπόδι
εφτά μέρες η βδομάδα
έξι αυγά ο τσουρτσουλιάνος
πέντε δάχτυλα στο χέρι
τέσσερα βυζιά η γελάδα
τρία η Aγιά Tριάδα

δύο πέρδικες στ’ αλώνι
κι ένα είναι τ’ αηδόνι, κι αυτό γλυκά λαλεί.

1τσουρτσουλιάνος: κορυδαλός
2μπαλοδόροι ποδοσφαιρ: οι έντεκα παίκτες της ποδοσφαιρικής ομάδας

Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2014

ΚΟΥ ΚΟΥ ΒΑ-ΚΟΥ ΚΟΥ ΒΑΒΑ...

Δραστηριότητα 1η : Το ημερολόγιο της τάξης μας- ΟΙ ΜΕΡΕΣ

Γνωστοί ήχοι ακούστηκαν πρωί πρωί στην τάξη μας και η μελωδία του γνωστού τραγουδιού να ηχεί από το στόμα των παιδιών "Κουκου βά, κουκου βά, κουκου βα βα βα βα βαβα.. Πάνω στη βελανιδιά κάθεται μια κουκουβάγια, έχει μάτια γουρλωτά και φωνάζει δυνατά: Κουκου βά, κουκου βά, κουκου βα βα βα βα βαβα"

Έτσι καλωσορίσαμε και υποδεχτήκαμε στην τάξη μας τις κυρίες κουκουβάγιες....άλλες μικρές και άλλες μεγάλες, που ήρθαν σήμερα στο νηπιαγωγείο μας και ήταν τόσες πολλές.....άλλες κρατούσαν τις ημέρες και άλλες τις ημερομηνίες.... και γέμισε το δεντράκι μας στον πίνακα αναφοράς με όμορφες κουκουβάγιες που θα μας κάνουν συντροφιά κάθε μέρα. 

Τα παιδιά δεν άργησαν να καταλάβουν ότι τα γραμματάκια πάνω στις κουκουβάγιες έλεγαν τις ημέρες, τις μέτρησαν και ήταν εφτά..... και θυμήθηκαν και το τραγούδι που είπαμε τις προηγούμενες μέρες...."Να το πούμε ένα..." από το CD της Δόμνας Σαμίου (Ο κυρ-Βοριάς και άλλα παιδικά τραγούδια).

                            


Οι υπέροχες κουκουβάγιες που ετοίμασε με πολλή αγάπη για την τάξη μας η κυρία Αθανασία είναι ιδέα, μιας επίσης εξαίρετης συναδέλφου της Μαρίας Δραγασιά, από το υπέροχο ιστολόγιό της, "Χώρα παιδιών"-  http://xwrapaidiwn.blogspot.gr/


Δραστηριότητα 2η: Τραγούδι για τις ημέρες

Τραγουδήσαμε και το τραγούδι για τις ημέρες: 
Δε δουλεύω τη Δευτέρα
γιατί με πονάει η φτέρνα
Αχ, πωπω τι έπαθα
Δε δουλεύω και την Τρίτη
γιατί μου πονάει η μύτη
Αχ, πωπω τι έπαθα
Δε δουλεύω την Τετάρτη,
γιατί μου πονάει η πλάτη
Αχ, πωπω τι έπαθα
Δε δουλεύω και την Πέμπτη
γιατί μου πονάει η μέση
Αχ, πωπω τι έπαθα
Δε δουλεύω την Παρασκευή
γιατί μου πονάει το αφτί
Αχ, πωπω τι έπαθα
Δε δουλεύω το Σαββάτο
γιατί τρέχω πάνω κάτω
Αχ, πωπω τι έπαθα!
Και την Κυριακή παίρνω τη ρόκα
και ρωτώ:
-Κάνετε γυναίκες ρόκα;
-Κάνουμε δεν κάνουμε, σήμερα σχολάζουμε

Δραστηριότητα 3η: Οι κουκουβάγιες με τις ημερομηνίες

Παρουσιάζουμε στα παιδιά τις κουκουβάγιες με τις ημερομηνίες, παρατηρούμε τους αριθμούς, αναγνωρίζουμε όσους μπορούμε με τη βοήθεια των μεγαλύτερων νηπίων και τις τοποθετούμε πάνω στο δέντρο μας στο ταμπλό της τάξης, όπου θα βρίσκονται κάθε μέρα μέχρι να τις χρειαστούμε.


Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου 2014

Με καπάκια στο λεπτό, γράφω το όνομά μου το καλό

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΑΣ

Τα παιδιά δοκίμασαν να ανασυνθέσουν το όνομα τους χρησιμοποιώντας καπάκια από μπουκάλια, που πάνω τους είχαμε κολλήσει γράμματα. Κάθε παιδί αναζητούσε τα γράμματα που αντιστοιχούσαν στο δικό του για να συνθέσει από την αρχή με αυτό τον τρόπο το όνομά του. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται ότι το όνομά τους αποτελείται από πολλά γραμματάκια, μετράνε πόσα καπάκια, επομένως πόσα γραμματάκια έχει το όνομά τους, κάνουν συγκρίσεις (το δικό μου είναι μεγαλύτερο, έχει περισσότερα γράμματα) και αρχίζουν να αντιλαμβάνονται σιγά σιγά και σταδιακά ότι οι λέξεις αποτελούνται από μικρότερα στοιχεία που είναι τα φωνήματα-τα γράμματα.







ΓΛΥΚΟ ΤΣΑΜΠΙ ΣΤΑΦΥΛΙ

Συνεχίζοντας τη συζήτησή μας για τον τρύγο είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε ένα παιχνίδι μαθηματικών. Πάνω σε ένα τσαμπί σταφύλι που είναι σχεδιασμένο απλά με κύκλους....τα παιδιά τοποθετούν κάθε φορά τόσα καπάκια όσα δείχνει ο αριθμός στο ζάρι που ρίχνουν. Μπορούν να παίζουν μόνα τους ή χωρισμένα σε ομάδες και να συναγωνίζονται ποια ομάδα θα καταφέρει να γεμίσει πρώτη το δικό της τσαμπί. Ένα πολύ απλό, διασκεδαστικό και διδακτικό παιχνίδι.


(Αναμένεται φωτογραφία)

ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ-Η ΑΡΙΘΜΟΓΡΑΜΜΗ ΜΑΣ

Ξεκινώντας με αφορμή τη δραστηριότητα που είχαμε υλοποιήσει την προηγούμενη εβδομάδα...ας μετρήσουμε πόσα παιδιά είμαστε στην τάξη...είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τους αριθμούς και τα σύμβολά τους. Κι επειδή δεν ξέρουμε ακόμα πως μπορούμε να γράφουμε τον κάθε αριθμό, αλλά και τη σειρά των αριθμών (1,2,3,4...) τοποθετήσαμε στον πίνακα αναφοράς τη δική μας αριθμογραμμή που θα μας βοηθάει στο εξής στις καθημερινές μας δραστηριότητες...ημερομηνία.

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μετρήσουν τους συμμαθητές τους, να απαριθμήσουν μέχρι το 24 (το σύνολο των παιδιών που ήταν παρόντα) και να προσπαθήσουν να εντοπίσουν τον αριθμό στην αριθμογραμμή.

(Φωτογραφίες θα αναρτήσουμε με την πρώτη ευκαιρία....)


Δευτέρα, 22 Σεπτεμβρίου 2014

Η ΝΕΡΑΪΔΑ ΤΩΝ ΣΤΑΦΥΛΙΩΝ

Δραστηριότητα 1η: Η νεράιδα των σταφυλιών. 
Ξέρατε εσείς ότι υπάρχει νεράιδα των σταφυλιών; Εμείς την είδαμε σήμερα στο σχολείο μας. Ήρθε στο νηπιαγωγείο μας με το ωραίο της μαβί φόρεμα να μας μιλήσει για τον τρύγο και τα σταφύλια και τη διαδικασία κατά την οποία το σταφύλι γίνεται κρασί.









 Δραστηριότητα 2η: Τι ξέρουμε και τι θέλουμε να μάθουμε για τα σταφύλια; 


Δραστηριότητα 3η: Ο τρύγος
Μιλήσαμε για τον τρύγο και τη διαδικασία που ακολουθούμε από το χωράφι, όπου μαζεύουμε τα σταφύλια μέχρι να φτάσει το σταφύλι στο βαρέλι και να γίνει κρασάκι που θα πωλείται στο ράφι των καταστημάτων. Με παιχνίδι και μιμητικές κινήσεις αναπαραστήσαμε όλη τη διαδικασία και το διασκεδάσαμε στα αλήθεια πολύ σα να φτιάχναμε πραγματικά σταφύλι.

Δραστηριότητα 4η: Φύλλο εργασίας-Το πατητήρι
Στο τέλος της ημέρας συμπληρώσαμε με πολλή  προσοχή το φύλλο εργασίας μας, όπου έπρεπε μέσα στο πατητήρι να βάλουμε ρώγες από σταφύλι, όσες πιο πολλές μπορούσαμε για να γεμίσει και να κάνουμε πολύ κρασάκι.


(Ενδεικτικά φωτογραφίζουμε κάθε φορά τα φύλλα εργασίας μερικών παιδιών, ώστε να απεικονίζεται η δουλειά τους και όποτε είναι δυνατόν φωτογραφίζουμε όλες τις εργασίες)

Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου 2014

Ο ΚΙΤΡΙΝΟΣ ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΟΣ (συνέχεια)

Όπως καταλάβατε και εσείς από τον αριθμό των αναρτήσεων, τα παιδιά ξετρέλαθηκαν από τον κίτρινο κροκόδειλο και τη μπάντα του. Ζητούσαν συνέχεια να ακούσουν την ιστορία και το τραγούδι. Παραθέτουμε το ρεφρέν για να μπορείτε να τους το θυμήσετε και να το τραγουδήσουν στο ρυθμό.
Κίτρινος κροκόδειλος 
η μπάντα των παιδιών
το πιο ροκ συγκρότημα 
όλων των σχολειών.


Οι κροκόδειλοι τελειοποιήθηκαν σήμερα και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παίξουν κουκλοθέατρο με τους μικρούς τους κροκόδειλους μιλώντας για τα συναισθήματά τους, για τις πρώτες μέρες τους στο σχολείο.




Αποχαιρετηθήκαμε κρατώντας τους κροκόδειλους μας, ενθύμιο για τις δραστηριότητες που αναπτύξαμε αυτή την εβδομάδα. Να τους προσέχετε παιδιά, τώρα που ξαναβρήκαν το χρώμα τους  και έπαψαν να φοβούνται και από κίτρινοι έγιναν πάλι πράσινοι.

Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου 2014

Ο ΚΙΤΡΙΝΟΣ ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΟΣ (μέρος γ)

Αν νομίζετε ότι οι κροκόδειλοι ζουν στις λίμνες ή στα ποτάμια και κάπου πολύ πολύ μακριά, είστε γελασμένοι. Οι κροκόδειλοι έχουν πλέον για τα καλά εγκατασταθεί στο νηπιαγωγείο μας και πολύ τους άρεσε! Τόσο .... που δε λένε να φύγουν. Σήμερα μάλιστα έγιναν πολλοί... πάρα πολλοί. Άλλοτε έμπαιναν μέσα σε μια μικρή λίμνη, άλλοτε έβγαιναν έξω, άλλοτε μας έλεγαν ιστορίες και μιλούσαν, άλλοτε έκαναν πως έτρωγαν βατράχια και κάποιες κάποιες στιγμές χόρευαν τρελά σε ρυθμούς ροκ.

Κίτρινος κροκόδειλος η μπάντα των παιδιών....το πιο ροκ συγκρότημα όλων των σχολειών.... στους ρυθμούς της μελωδίας που ακούσαμε στο κασετόφωνο και μάθαμε να τραγουδάμε και να χορεύουμε.

Μα από κίτρινοι που ήταν στην αρχή....σήμερα οι κροκόδειλοι μας γίναν όλοι πράσινοι. και αν αναρωτιέστε πως άλλαξαν χρώμα.... τα παιδιά έδωσαν την απάντηση. "Δε φοβούνται πια το σχολείο....οι κροκόδειλοι το σχολείο το αγαπούν".

Δραστηριότητα 1η: Ατομική κατασκευή κροκόδειλος
Φτιάχνουμε σε χαρτόνι τα δικά κροκοδειλάκια που τα χρωματίζουμε όπως μας αρέσει με ωραία σχέδια, για να τα παίζουμε με ξυλάκια κουκλοθέατρο.




Και φυσικά όποιος δυσκολευόταν να γράψει το όνομά του συμβουλευόταν την καρτέλα-μολυβάκι , που έχει μέσα στο συρταράκι του.

Δραστηριότητα 2η: Κροκόδειλοι μέσα και έξω από τη λίμνη (χωροθετικές έννοιες:  μέσα-έξω)
Και τώρα που τους φτιάξαμε τους όμορφους κροκόδειλους μας μπορούμε να τους βάλουμε για ένα μπανάκι μέσα στη λίμνη μας, άλλους μέσα και άλλους έξω και να μετρήσουμε κάθε φορά, πόσοι είναι μέσα και πόσοι έξω.


ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Μια από τις καθημερινές ρουτίνες στο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου είναι οι ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ. Ο χρόνος αυτός που ξεκινά αμέσως μετά την προσέλευση των παιδιών και διαρκεί μέχρι τις 9:00 περίπου καθημερινά και ανάλογα πάντα με τις ανάγκες των παιδιών και του προγράμματος είναι χώρος ελεύθερου παιχνιδιού στις γωνιές. Γωνιές είναι τα οργανωμένα σημεία-κέντρα μάθησης (διαφορετικά) που υπάρχουν στο χώρο του νηπιαγωγείου από τις πρώτες μέρες, διαμορφώνονται σταδιακά με νέο υλικό και πάντα με τη βοήθεια και τη συνεργασία των παιδιών, ώστε να είναι συμμέτοχοι τα ίδια στους κανόνες και να γνωρίζουν τον τρόπο παιχνιδιού και τη σημασία του σε κάθε γωνιά. Μολονότι το παιχνίδι αυτό κατευθύνεται από τα ίδια τα παιδιά και δεν επεμβαίνει (εκτός από εξαιρέσεις και όπου χρειάζεται για να το ενισχύσει ή να θέσει όρια) η νηπιαγωγός, είναι μια σημαντική ώρα στη διάρκεια του προγράμματος (η οποία επαναλαμβάνεται για τα παιδιά του ολοήμερου και στα μισά του προγράμματος για δεύτερη φορά- λίγο πριν το μεσημεριανό φαγητό).
Στο ελεύθερο αυτό παιχνίδι τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να κοινωνικοποιηθούν, μόνα τους πλησιάζουν και αναζητούν φίλους για να οργανώσουν το παιχνίδι, κανονίζουν συμφωνίες για τον τρόπο οργάνωσης του παιχνιδιού, ορίζουν κανόνες, μοιράζουν ρόλους (εσύ θα είσαι ο μπαμπάς, εγώ η μαμά, αυτός το μωρό), εξασκούν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, μαθαίνουν να υπακούν σε κανόνες, να βάζουν όρια, να συμμαζεύουν τα παιχνίδια στις γωνιές όταν τελειώνουν το παιχνίδι τους.
Η νηπιαγωγός σε όλη τη διάρκεια του ελεύθερου παιχνιδιού οφείλει να παρακολουθεί, να εντοπίζει παιδιά ντροπαλά, να συζητά μαζί τους, να τα ενισχύει να αναζητήσουν μια ομάδα και να ενταχθούν σε αυτή για να αρχίσει το παιχνίδι, να συμβουλέψει παιδιά πιο ζωηρά στις διάφορες συγκρούσεις που δημιουργούνται, ώστε να βρουν λύσεις και να συνεχίσουν ήρεμα και εποικοδομητικά το παιχνίδι τους. 
Αποθανατίσαμε και μερικές από τις πρώτες στιγμές μας στο χώρο του ελεύθερου παιχνιδιού και καθώς οι γωνιές μας θα εμπλουτίζονται και θα αλλάζουν μορφή θα υπάρχουν και νεότερες αναρτήσεις αναφορικά με τις ελεύθερες δραστηριότητες.




Οι φωτογραφίες είναι από μια ομάδα παιδιών που σήμερα κατάφεραν να παίξουν πολύ όμορφα και συνεργατικά με τα τουβλάκια φτιάχνοντας όμορφες και σύνθετες δημιουργίες. Μπράβο παιδιά!

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΑΝΑΖΗΤΩ....ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΡΧΙΖΩ ΣΤΟ ΛΕΠΤΟ

Ήρθε η ώρα να διακοσμήσουμε και τα συρταράκια μας με ονόματα για να μπορούμε να αναγνωρίζουμε ο καθένας το δικό του χώρο, όπου θα τοποθετεί στο εξής τις εργασίες του.

Τα καρτελάκια με τα ονόματα σκορπίζονται στα τραπέζια και το παιχνίδι ξεκινά. Κάθε παιδί ς πρέπει να βρει το δικό του όνομα και να το κρατήσει στο χέρι. Και όταν φτάσει η ώρα η κυρία να τα διαβάσει για να συστηθούμε, τότε αντιλαμβανόμαστε πως κάποια ονόματα μπερδεύτηκαν λιγάκι. Γελάσαμε με την ψυχή μας και το ευχαριστηθήκαμε.






ΕΝΑ ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ.. παλαμοπατουσόδεντρο

Ας δούμε όμως πως ολοκληρώνεται και το έργο που ξεκινήσαμε χτες με την κυρία Βίκυ. Σήμερα φτιάξαμε και τα αποτυπώματα από τις πατούσες μας που έγιναν ο κορμός του δέντρου και οι παλάμες μας τα φύλλα του δέντρου, που θα διακοσμήσει την τάξη μας. Και το υπέροχο παλαμοπατουσόδεντρο μας είναι έτοιμο.



Τα παιδιά έκαναν την πρώτη τους δοκιμή με τα χρώματα, τις τέμπερες και τα αποτυπώματα και τα πήγαν καλά. Σύγκριναν μεγέθη από τα αποτυπώματα των ποδιών και δημιούργησαν μια ομαδική κατασκευή με συνεργασία.

Ο ΕΥΑΤΟΣ ΜΑΣ

Δραστηριότητα 1η: Παίξαμε και μιλήσαμε για τον εαυτό μας
Αφού χορέψαμε και τραγουδήσαμε το καλημέρα φιλαράκι, καθένας είχε την ευκαιρία να μας μιλήσει λίγο παραπάνω για τον εαυτό του, χρησιμοποιώντας τον τροχό αυτό με τη μορφή παιχνιδιού.
Πες μας για τα αδέλφια σου, τους φίλους σου, το αγαπημένο σου φαγητό, το αγαπημένο σου παιχνίδι.


Δραστηριότητα 2η: Αγόρια και κορίτσια
Ας φτιάξουμε τώρα δυο ομαδούλες. Πόσα αγόρια, πόσα κορίτσια; Η τάξη μας έχει και αγόρια και κορίτσια και καθένας από εμάς ξέρει το φύλο του. Ρωτάμε και βλέπουμε ότι όλοι γνωρίζουμε το φύλο μας. Από πολύ μικροί αρχίζουμε να καταλαβαίνουμε αν είμαστε αγόρι ή κορίτσι. Παρατηρούμε μερικές βασικές εξωτερικές διαφορές (τα κορίτσια έχουν μακριά μαλλιά, τα αγόρια κοντά, τα κορίτσια φοράνε στολίδια στα μαλλιά, τα αγόρια όχι, τα κορίτσια φοράνε φούστες και φορέματα, ενώ τα αγόρια παντελόνια και φόρμες). Αυτό όμως που θέλουμε να κάνουμε είναι να βρούμε πόσα είναι τα αγόρια στην τάξη μας και πόσα τα κορίτσια. Αποφασίζουμε πρώτα να τα μετρήσουμε, ένα κορίτσι περνάει γύρω γύρω στην παρέα και μετράει μόνο κεφαλάκια κοριτσιών, ενώ ένα αγόρι μετράει κεφαλάκια αγοριών. Βρίσκουμε ότι τα κορίτσια είναι 11 και τα αγόρια 8 σήμερα στην τάξη μας (λείπουν βέβαια κάποιοι φίλοι μας).
Μοιράζουμε σε κάθε παιδί ένα κεφαλάκι ανθρωπάκι, αγοράκι για τα αγόρια και κορίτσι για τα κορίτσια. Τα παιδιά το ζωγραφίζουν με ό,τι χρώματα θέλουν και έπειτα τα βάζουμε στη σειρά για να δημιουργήσουμε το πρώτο μας γράφημα, τη σύνθεση της ομάδας της τάξης μας. Τα κορίτσια και τα αγόρια. Τα μεγαλύτερα παιδιά  μπορούν να καταγράψουν και τον αριθμό, ύστερα από την καταμέτρηση των εικονιδίων.


Δραστηριότητα 3η: Καλημέρα φιλαράκι
Ακούμε το τραγούδι "καλημέρα φιλαράκι" και χορεύουμε ελεύθερα στο χώρο της τάξης μας, κάθε φορά που η κυρία δίνει μια εντολή, ακούμε και προσπαθούμε να βρούμε ένα φίλο, ένα "φιλαράκι" για να χορέψουμε μαζί του, στο επόμενο παράγγελμα, αλλάζουμε και ψάχνουμε να βρούμε ένα καινούριο φίλο για να χορέψουμε στο ρυθμό. Αγγίζουμε το φίλο μας, τον χαιρετάμε, χαιδεύουμε το κεφαλάκι, του δίνουμε ένα φιλάκι, τον πιάνουμε από το χέρι για το χορό. Τι όμορφο να κάνουμε φίλους! Και όταν το τραγούδι τελειώσει.....το φίλο μας τον κοιτάμε στα μάτια και του λέμε μια γλυκειά...μια όμορφη "ΚΑΛΗΜΕΡΑ"....και όχι μόνο στα ελληνικά.... καλημέρα στα γαλλικά...(μπονζούρ), καλημέρα στα ιταλικά (μπον τζιόρνο), καλημέρα στα ισπανικά.. (μπουένος ντιας). Τα παιδιά το διασκέδασαν και το χάρηκαν ιδιαίτερα.

Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου 2014

ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

Παρακολουθώντας τα παιδιά στο παιχνίδι τους και στις ελεύθερες δραστηριότητες συζητάμε για προβλήματα που πιθανόν προκύπτουν και μικροσυγκρούσεις και πως θα μπορούσαμε να τις λύσουμε, ώστε ο χρόνος μας στο νηπιαγωγείο να περνάει χωρίς καυγάδες και προβλήματα και χωρίς συγκρούσεις.
-Όταν μιλάμε όλοι μαζί η κυρία δεν ακούει κανέναν
-Κάνουμε πολλή φασαρία όταν μιλάμε δυνατά
-Στην παρεούλα δε μπορούμε να μιλάμε όλοι μαζί γιατί δεν καταλαβαίνουμε τι θέλουμε να πούμε

Συζητάμε στη γωνιά της παρεούλας και όλοι μαζί καταλήγουμε σε κάποιους κανόνες που θα αποτελούν και τους κανόνες της τάξης μας και αν καταφέρουμε να τους σεβόμαστε τότε θα είμαστε όλοι ευχαριστημένοι και χωρίς προβλήματα. Ας δούμε μερικούς που μάθαμε από χτες.


                                                        


ΦΙΟΓΚΑΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΥΔΟΥΝΕΛΑ (μέρος β)

Ο Φιογκάκης και η Κουδουνέλα είναι δυο ήρωες του νηπιαγωγείου μας. Ο Φιογκάκης πρώτη φορά πάει στο νηπιαγωγείο και έχει τους φόβους και τις ανησυχίες του. Η Κουδουνέλα πολύ καλή του φίλη συζητά μαζί του και κουβεντιάζει και του εξηγεί ό,τι τον ανησυχεί. Η ίδια πέρυσι πήγαινε στα προνήπια και ξέρει.

Ο Φιογκάκης και η Κουδουνέλα θα είναι μαζί μας τακτικά και θα μας εισάγουν πολλές φορές σε ένα θέμα ή θα δίνουν αφορμή για συζήτηση και προβληματισμό, όταν θα είναι ανάγκη.


ΟΙ ΠΑΛΑΜΕΣ ΜΑΣ

Αυτές οι μέρες είναι αφιερωμένες σε παιχνίδια γνωριμίας και διάφορες δραστηριότητες ευχάριστες, ώστε τα παιδιά να μπορούν να προσαρμοστούν πιο εύκολα και να περνάνε ευχάριστα στο νηπιαγωγείο.
Έτσι, σήμερα μιλήσαμε για τα χεράκια μας, για τις παλάμες μας, είπαμε ότι τα χέρια μας τα κρατάμε στο σώμα μας, ώστε να μην ενοχλούμε τους διπλανούς μας, όταν καθόμαστε στην παρεούλα, τα χεράκια τα έχουμε για να χαιρετάμε τους φίλους μας, να δίνουμε αγκαλιές στη δασκάλα και στους συμμαθητές μας και σε όλους όσους αγαπάμε, να στέλνουμε φιλιά......αλλά και για να κάνουμε όμορφες δουλειές και κατασκευές..... όπως τα αποτυπώματα μας.

Πήραμε λοιπόν τα χρώματα και ξεκινήσαμε να δημιουργήσουμε το κολάζ με τις δικές μας παλάμες.



Ο ΚΙΤΡΙΝΟΣ ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΟΣ (συνέχεια)

Δραστηριότητα 1η: Η μάσκα του κίτρινου κροκόδειλου μας μιλάει
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τον κίτρινο κροκόδειλο. Έτσι, σήμερα συνεχίσαμε παίζοντας με τον κίτρινο κροκόδειλο περισσότερο παιχνίδια, ώστε να έχουν την ευκαιρία να εκφραστούν, να γνωριστούν καλύτερα μεταξύ τους, να μιλήσουν για τις ανησυχίες τους. Φόρεσαν τη μάσκα του κροκόδειλου, έγιναν για λίγο κροκόδειλοι και εκφράστηκαν όπως μπορούσε ο καθένας. 

Τα παιδιά που συναντούν κάποιες δυσκολίες με την προσέλευσή τους στο νηπιαγωγείο, δε θέλησαν να μιλήσουν ακόμη για αυτές με τον κίτρινο κροκόδειλο. Κάποια παιδιά όμως που ξεπέρασαν τους φόβους τους και τις ανησυχίες τους, είπαν ότι στο σχολείο περνούν καλά, τραγουδούν, παίζουν.























Δραστηριότητα 2η: Τα χρώματα των κροκόδειλων
Με αφορμή τον κίτρινο κροκόδειλο και το "παράδοξο" του χρώματος του, συζητήσαμε για τα χρώματα.... τα παιδιά είπαν: "κυρία δεν υπάρχουν κίτρινοι κροκόδειλοι", μιλήσαμε λίγο παραπάνω για τους κροκόδειλους και για τα χρώματα. Οι πιο πολλοί υποστήριζαν ότι οι κροκόδειλοι είναι πράσινοι...και ξεκινήσαμε μια συζήτηση για το τί χρώματα μπορούν να έχουν οι κροκόδειλοι και ότι αλλάζουν ανάλογα με το περιβάλλον που ζουν (πράσινοι, καφέ, κιτρινοκαφέ....) αλλά είπαμε ότι ο δικός μας κροκόδειλος κάτι άλλο έπαθε και  "άλλαξε"= "έχασε το χρώμα του". Αναφέραμε εκφράσεις και περιστατικά......κιτρίνισα από το φόβο μου.... ο κροκόδειλος μας φοβόταν το σχολείο και από την τρομάρα του....άρχισε να χάνει το χρώμα του και να κιτρινίζει....Είπαμε και για τους κόκκινους κροκόδειλους....ότι μπορεί κάποιος να γίνει κόκκινος από ντροπή ή από θυμό (όπως είπαν τα παιδιά).  

Δραστηριότητα 3η: Ο κροκόδειλος στον οδοντογιατρό
Με αφορμή το ομώνυμο παραμύθι του Ευγένιου Τριβιζά... κουβεντιάσαμε για μια περιπέτεια του κροκόδειλου. Του άρεσε πολύ να τρώει....να καταβροχθίζει ότι βρίσκει μπροστά του, ήταν πολύ λαίμαργος ο κροκόδειλος μας. Όμως δε φρόντιζε καθόλου τα δόντια του, μα καθόλου. Έτσι άρχισαν να τον πονάνε.... και αποφάσισε να πάει στον οδοντογιατρό. Φοβόταν λιγάκι.... οι άλλοι κροκόδειλοι για να τον ενθαρρύνουν του είπαν ότι ο οδοντογιατρός έχει πολύ νόστιμο χέρι.... και θα μπορούσε να τον ξεγελάσει και να το φάει. Φρούδες ελπίδες όμως είχε ο κροκόδειλός μας. Ο οδοντογιατρός μόλις τον είδε και κατάλαβε τις ορέξεις του, αλλά είδε και σε τι άσχημα κατάσταση ήταν τα δόντια του....τον ξεγέλασε και του έκανε μια ένεση για να μπορέσει να τον εξετάσει. Του είπε να ανοίξει καλά καλά..... το μεγάααααααλο του στόμα.... και όση ώρα ο κροκόδειλος μας έπαιρνε έναν υπνάκο...ο οδοντογιατρός του έφτιαξε τα χαλασμένα του δοντάκια. Όταν ξύπνησε ο κροκόδειλος μας είδε ότι για κακή του τύχη......................ο οδοντογιατρός κατάλαβε την πονηριά του και του είχε βγάλει ένα ένα όλα τα δόντια...για να μη του φάει το χεράκι.



Δραστηριότητα 4η: Παιχνίδι απαρίθμησης- Μετράω τα δόντια του κροκόδειλου 
Μα ας μετρήσουμε παιδιά όλοι μαζί... πόσα δόντια έβγαλε κάθε φορά ο οδοντογιατρός από το στόμα του κροκόδειλου. Παίζουμε ένα παιχνίδι και μετρούμε ποσότητες....ένα, τρία, δυο, πέντε, τέσσερα.....δέκα δοντάκια.