Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Μιλάμε για τους πλανήτες

Μιλάμε για τους πλανήτες

Αυτή την εβδομάδα μιλάμε για τους πλανήτες. Τα 3 πρώτα φύλλα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εξώφυλλο για το ντοσιέ εργασιών για την αντίστοιχη θεματική ενότητα που μελετάμε.




 Οι εικόνες που ακολουθούν χρησιμοποιήθηκαν ως εποπτικό υλικό στον πίνακα της συζήτησης και ως αφόρμηση για να ανοίξουμε το θέμα μας.




 Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013

Δραστηριότητα 1η: Αφού παρατηρήσαμε το εποπτικό υλικό, κουβεντιάσαμε τι βλέπουμε, από που μπορεί να είναι αυτές οι εικόνες,τι απεικονίζουν, τι σχήμα έχουν αυτά τα αντικείμενα, που βρίσκονται, πόσο κοντά μας, τί είναι στο κέντρο, πώς ονομάζεται αυτό που βλέπουμε. Και συνεχίσαμε τη συζήτηση για τους πλανήτες, κουβεντιάζοντας για αυτούς έναν έναν με τη σειρά και γνωρίζοντάς τους. Παρατηρήσαμε και σχολιάσαμε τα χρώματά τους, το μέγεθός τους, τη θέση τους σε σχέση με τον ήλιο.

Δραστηριότητα 2η: Ο πλανήτης της σοκολάτας
Ακούσαμε την ιστορία στον υπολογιστή και κουβεντιάσαμε γύρω από αυτή.

Δραστηριότητα 3η: Ο δικός μου πλανήτης
Δείξαμε στην ολομέλεια μια φωτογραφία από το παραμύθι του "μικρού πρίγκηπα" και δώσαμε λίγο χρόνο να σκεφτεί ο καθένας ένα φανταστικό πλανήτη, πώς θα θελε να είναι. Εκφράσανε διάφορες ιδέες και έπειτα ο καθένας ζωγράφισε στο χαρτί (ανοιχτό φύλλο εργασίας) τον δικό του πλανήτη, δίνοντας του και ένα όνομα.
(Τις επόμενες μέρες θα αναρτηθούν και περισσότερες φωτογραφίες με τα έργα των παιδιών).

Δραστηριότητα 4η: Παρακολουθήσαμε στον υπολογιστή παρουσίαση στο power point σχετική με τους πλανήτες και ακούσαμε λίγα λόγια για τον καθένα. Παρακολουθήσαμε σχετικό video.

Δραστηριότητα 5η: Φτιάχνω και εγώ το ηλιακό μας σύστημα
 Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες. Κάθε ομάδα πήρε στα χέρια της την πρώτη εικόνα με τον ήλιο και τους πλανήτες σε τροχιά, όπου αναγράφεται και το όνομα τους καθενός. Οι δυο ομάδες, αφού συζήτησαν μεταξύ τους πρώτα για το όνομά τους αποφάσισαν να εργαστούν με δυο διαφορετικούς τρόπους. Η μια θα έφτιαχνε το "ηλιακό σύστημα" με την τεχνική του κολάζ, κόβοντας φωτογραφίες των πλανητών και κολλώντας και η άλλη ζωγραφίζοντας με πινέλα. Κάθε ομάδα στο τέλος υπέγραψε το έργο της με ένα όνομα, η ομάδα "αφροδίτη" και η ομάδα "πλανήτης άρης". Και οι δυο ομάδες επέλεξαν ονόματα σχετικά με το θέμα χωρίς αυτό να έχει ζητηθεί από τη νηπιαγωγό.


Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2013

Δραστηριότητα1η: Το ταξίδι στο διάστημα
 Συζητάμε στην ολομέλεια για το πώς μπορούμε να ταξιδέψουμε σε άλλους πλανήτες. Ποιά είναι τα μεταφορικά μέσα που ταξιδεύουμε από το ένα μέρος στο άλλο και καταλήγουμε ότι δε μπορούμε με αυτά τα ταξιδέψουμε τόσο μακριά. Κάποια παιδιά απαντούν ότι μόνο με διαστημόπλοιο μπορούμε να πάμε. Ρωτάμε αν έχουν δει ποτέ διαστημόπλοιο και αναζητούμε φωτογραφίες σε βιβλία στο σχολείο και στο διαδίκτυο. Παρακολουθούμε έπειτα σχετική προβολή στον υπολογιστή με υλικό από διαστημόπλοια και το πρώτο ταξίδι του ανθρώπου στο φεγγάρι.

Δραστηριότητα 2η: Ακούμε το τραγούδι "το διαστημόπλοιο" και αφού το τραγουδήσουμε και το μάθουμε το χορεύουμε με μιμητικές κινήσεις.

Δραστηριότητα 3η:  Κατασκευάζουμε ο καθένας το δικό του διαστημόπλοιο
Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013
Δραστηριόητα 1η: Ένα παιδί φέρνει στην παρέα φωτογραφία με έναν αστροναύτη. (Σε κάθε θεματική ζητάμε από τα παιδιά να φέρουν οποιαδήποτε πληροφορία ή υλικό σχετικό με το θέμα που μπορούν να βρουν στο σπίτι ή να αναζητήσουν σε βιβλία, περιοδικά, διαδίκτυο με τη βοήθεια των γονέων τους)
Κουβεντιάζουμε σχετικά με τη φωτογραφία. Ποιός είναι αυτός; Τι δουλειά κάνει; Πώς είναι τα ρούχα του; Τι φοράει; 

Δραστηριότητα 2η:  Α... όπως αστροναύτης.
Γράφουμε τη λέξη αστροναύτης στο χαρτί και κουβεντιάζουμε για τη φωνούλα "α" που βρίσκεται στην αρχή της λέξης. Καταγράφουμε άλλες λέξεις από "α" που λένε τα παιδιά. Βρίσκουμε πόσα "α" κρύβονται μέσα στον αστροναύτη.

Δραστηριότητα 3η: Θα γίνω αστροναύτης 
Ακούμε το τραγούδι "θα γίνω αστροναύτης" από τα παιδικά τραγούδια του Σακκελαρίδη (τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και τις επόμενες μέρες το ζητούσαν συνέχεια και έμαθαν πολύ γρήγορα να το τραγουδούν). Το χορεύουμε με μιμητικές κινήσεις και στην τελευταία στροφή.... πιανόμαστε  σε κύκλο και χορεύουμε όλοι μαζί.

Δραστηριότητα 4η: κατασκευή " Εγώ αστροναύτης"
Την ιδέα για την κατασκευή βρήκαμε σε άλλη ιστοσελίδα. Τα έργα που δημιούργησαν τα παιδιά ήταν φανταστικά και δόθηκε έμφαση και στη δραστηριότητα της γλώσσας που είχε προηγηθεία μιας και το σώμα του αστροναύτη έχει σχήμα Α.


 
Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013
Δραστηριότητα 1η: Μαθηματικά_Σειροθέτηση
Έχουμε φτιάξει καρτέλες μεγάλες με τους πλανήτες και το όνομά τους. Τα παιδιά καλούνται να βάλουν σε σειρά μεγέθους τους πλανήτες ξεκινώντας από το μικρότερο στο μεγαλύτερο και έπειτα από τομεγαλύτερο στο μικρότερο. 
 

Δραστηριότητα 2η: Γλώσσα-αντιστοίχιση ονομάτων των πλανητών
Με τις ίδιες καρτέλες και άλλες μικρότερες όπου αναγράφεται μόνο το όνομα των πλανητών τα παιδιά καλούνται να αντιστοιχίσουν το σωστό όνομα σε κάθε πλανήτη φωνάζοντας και το όνομά του.
Δραστηριότητα 3η: Οι 9 Πλανήτες (Ανοιχτό φύλλο εργασίας)
Δίνουμε στα παιδιά ανοιχτό φύλλο εργασίας, όπου καλούνται να ζωγραφίσουν τους πλανήτες, όπως νομίζουν και αφού τους μετρήσουν να γράψουν τον αριθμό.



Παρασκευή 15 Φεβρουαρίου 2013

Δραστηριότητα 1η: Παραμύθι "Πώς να σώσουμε τον πλανήτη γη"
Διαβάσαμε το παραμύθι με ένα διαφορετικό τρόπο, εμνευσμένο από την ίδια την αφήγηση της ιστορίας, όπου τα παιδιά ανέλαβαν να προσέχουν τη γη. Καθίσαμε όλοι σε κύκλο και μια μπάλα έπαιξε το ρόλο της γης. Η μπάλα γύρναγε από παιδί σε παιδί την ώρα της αφήγησης, με τις προτροπές και το παράγγελμα της νηπιαγωγού και σύμφωνα πάντα με την πλοκή της ιστορίας. Τα παιδιά ζούσαν το παραμύθι και έμειναν προσηλωμένα σε όλη τη διάρκεια της αφήγησης. Μέλημα τους να προσέχουν τη γη, να μη τους πέσει από τα χέρια, δε μπορούν εύκολα να την εμπιστευτούν στους μεγάλους. Αλλά και δε μπορούν να παίξουν ξένοιαστα όσο πρέπει να την προσέχουν αποκλειστικά αυτά; Τί να κάνουν; 

Δραστηριότητα 2η:   Αν όλα τα παιδιά της γης
Χορεύουμε το τραγούδι όλοι μαζί και στο κέντρο έχουμε την υδρόγειο σφαίρα ή τη μπάλα που ήταν η γη κατά τη διάρκεια της αφήγησής μας.

Δραστηριότητα 3η: Προτάσεις  
Κουβεντιάζουμε για τα όσα βιώσαμε σήμερα και καταγράφουμε προτάσεις των παιδιών για το τι πρέπει να κάνουμε για να φροντίσουμε τη γη μας


Τραγούδια που ακούσαμε και χορέψαμε


4 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ. Να είστε καλά.Κι εγώ αυτό το διάστημα τους πλανήτες ξαναδουλεύω.

      Διαγραφή
  2. Γραψτε τουλάχιστον σωστα τους πλανητες στη σελιδα "Μιλαμε για..." Δεν υπάρχει πλανητης με το όνομα...Νευτωνας!!! ενω δεν αναφερετε τον Ουρανό και τον Ποσειδωνα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστή παρατήρηση.Θα το διορθώσω.Οπως είδατε αυτό το λάθος υπάρχει μόνο στο εξώφυλλο της θεματικής.Στο εποπτικό υλικό σαφώς υπάρχει ο Ουρανός και ο Ποσειδώνας.Ευχαριστω για την επισήμανση.

      Διαγραφή